موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی
سرخط خبرها

علوم‌پزشکی مشهد هنوز افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی را به مراکز درمانی ابلاغ نکرده است

  • کد خبر: ۵۸۲۷۸
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
علوم‌پزشکی مشهد هنوز افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی را به مراکز درمانی ابلاغ نکرده است
علوم پزشکی مشهد گفت: هیئت‌وزیران افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی بخش خصوصی را به علوم پزشکی ابلاغ نکرده است، اما این قانون از اول دی‌ماه لازم‌الاجراست.

طنین همتی|شهرآرانیوز، به‌موجب مصوبه هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۹/۱۱/۰۱، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی در سال۱۳۹۹ دوباره افزایش یافت. پیش از این در ۱۳۹۹/۰۲/۱۳ تعرفه خدمات درمانی اصلاح شده بود.

براساس تصویب جدید، تعرفه پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دکترای علوم پایه ۴۰هزار و ۵۰۰تومان، پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و پزشکان عمومی با مدرک تخصصی در علوم پایه 61هزار و 500تومان و فوق‌تخصص فلوشیپ ۷۸هزار است.

 

دکتر عادل، معاون مدیریت اقتصاد درمان علوم پزشکی مشهد، درباره اعمال افزایش تعرفه‌های درمانی بیمارستان‌ها و‌ مراکز درمانی خصوصی اظهار کرد: با تصویب هیئت‌وزیران قرار بر این بوده است که این افزایش تعرفه‌ها از اول دی‌ماه اعمال شود که وزارتخانه هنوز دراین‌باره به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ نکرده است. ما هم به هیچ‌سازمانی تعرفه جدید بیمارستان‌های خصوصی را ابلاغ نکردیم. به‌نظر نظام‌پزشکی به آن‌ها ابلاغ کرده است و‌ بر همین اساس تعرفه‌های جدید را اعمال می‌کنند. باتوجه‌به اینکه این افزایش تعرفه مصوب هیئت‌وزیران است، این افزایش قیمت‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعمال شده است.

 

وی در پاسخ به اینکه افزایش قیمت چند درصد بوده است، افزود: حدود ۲۰درصد بر تعرفه‌ها افزوده شده است که بیمارستان‌های خصوصی و مراکز درمانی بخش خصوصی را شامل می‌شود. برای مثال ویزیت یک پزشک حدود ۶۱هزار تومان است که قبل آن ویزیت یک متخصص حدود ۴۹هزار تومان بوده است. بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی می‌توانند این تعرفه را بگیرند‌. خدمات دیگر به‌جز ویزیت پزشک، براساس کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت محاسبه می‌شود و این افزایش فقط جزء فنی را شامل می‌شود.

 

دکتر عادل اضافه کرد: هر خدمتی 2جزء فنی و حرفه‌ای دارد که جزء فنی مربوط به پزشک است و جزء حرفه‌ای مربوط به لوازم پزشکی است که برای بیمار استفاده می‌شود. بخشی از این افزایش‌ها به مسائل کرونا و وسایل حفاظت فردی استفاده‌شده مربوط می‌شود. برای مثال هزینه خدمات جزء فنی را از ۶۶هزار به ۷۹هزار تومان افزایش داده‌اند. همچنین تعرفه هتلینگ بیمارستان‌ها (بستری شبانه‌روزی) حدود ۳۰درصد افزایش پیدا کرده است. برای مثال اتاق یک‌تخته برای بیمار از یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان به یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسیده است.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا در وضعیت موجود که شیوع کرونا همچنان پابرجاست و مردم هزینه‌های زیادی در این بخش متحمل می‌شوند، این قانون اکنون و در پایان سال اعمال شده است و آیا بهتر نبود در وضعیتی بهتر اعمال شود، تصریح کرد: این قانون مصوبه کشوری است. این‌طرف قضیه را هم باید در نظر بگیرید که بیمارستان‌های خصوصی ما داشتند به‌حالت ورشستکی می‌رسیدند. اقلام حفاظت فردی‌ای که کارکنان درمان برای بیماران کرونایی استفاده می‌کنند، هزینه دوچندانی بر آن‌ها وارد کرده و همچنین این قانون باتوجه‌به کاهش تعداد بیمار اعمال شده است.


وی افزود: درباره اینکه چرا این قانون یک ماه قبل سال اعمال شد، نمی‌توان نظری داد، چون در هر صورت مصوبه کشوری است و ما هم به‌یقین ملزم به اجرای قوانین بالادستی هستیم. وزارتخانه هنوز اجرای این قانون را به ما ابلاغ نکرده است، اما اعمال تعرفه‌های جدید از ابتدای دی‌ماه قابل اجراست و بیشتر بیمارستان‌های شهرهای مختلف آن را اجرا می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->